Colnago C64 Frame Set

DKK 34.999,00 Inkl. Moms
Leveringstid: 6-8 uger

Colnago C64 ramme sæt inkl. sadelpind

OBS: Dette er en bestillingsvare..
- Der skal betales 15% (up-front) når cyklen bestilles og resten skal betales inden cyklen afsendes vores lager.  

Dette er den nye C64 Colnago. Den nye model af C60. Denne ramme er komplet håndlavet i Italien og er resultatet af mere end to års forskning.

Alle rørene i c64 er lettere, større og mere holdbare.

Colnago C64s er lavet af de fineste carbon, hvilket gør den til en unik ramme i verden - en der ikke kan sammenlignes med noget andet. I C64s design ligger Ernesto Colnago's viden og erfaring, opnået fra en livslang pasion af cykel perfektion.


Gaffel (fuldt redesignet)
C64s gaffel er fuldt redesignet med en ekstern ribbeform, der giver rytterne mere komfort (stivhed foran), men også for at øge cykelkvaliteten (sidestivhed). For at øge stivhed og styrke har de skabt en intern ribbe i styrerøret, som også holder møtrikken til topdækslet og eliminerer behovet for en expander-stik. C64 disk gaffelen har en C/D styrerørform, hvor bremsehuset kan løbe fra stammen - for en pæn samling. Thru-akslen, mens den stadig er 12mm som C60 Disc, er nu et gevindforsynet system for yderligere at reducere cyklens vægt.
gaffel vægten er 355gr.
Med den samme form som for disc er fælgudgaven svinget til de direkte monterede bremser - som giver masser af dækafstand. Gaffel længden er blevet øget med 5 mm for at kunne leve op til større dæk, men har stadig en hult øvre struktur for at mindske vægten, men bevarer den samme stivhed og ydeevne som C60 gaffel. Dropouts er nu fuld carbon - som erstatter alloy dropouts som er bruget på C60.

Head Tube (mere sidestivhed)
Mens C64's hovedtube stadig bevarer den samme overordnede form som C60, har den en ny teknologi, der tillader at reducere tykkelsen og mindske vægten. Formen er også revideret for at øge sidestivheden. Som hele rammen blev hovedrøret ændret fra en ydre 3k carbon finish til en lettere UD-finish.

Headset (Forbedret håndtering og rytterkomfort)
Baseret på den erfaring, Colnago havde med Concept’s headset, ønskede de også at bringe denne teknologi ind til denne model. Så de reviderede de øvre kopper, som nu er lavet af en særlig polymer bestående af carbon fiber og en særlig blanding af nylon og elastomerer. Denne funktion giver den ekstra capacty mulighed for at absorbere vejvibrationer, hvilket forbedrer både håndtering og rytterkomfort.

Down Tube (øget torsionsstivhed)
Med udgangspunkt i designet af den stærkt formede C60 downtube, reviderede Colnago bunddelen, som nu er lidt smalere, så den passer bedre med den bageste trekant - for en perfekt balance. For at øge torsionsstivheden og maksimere integrationen af ​​komponenter, har downtuben et forsænket flaskeburareal, der skaber to lange ribber rundt om midten af ​​downtuben. På trods af C64 ikke er designet til at være en rent aerodynamisk ramme, giver den forsænkede flaskebur en klar aero fordel over en traditionel monteringsposition. Kabelstop til mekanisk forskydning er nu placeret på downtuben, i en gemt position bag hovedrøret.

Sadelpind (skjult integreret klemme)
Sandsynligvis den mest slående forskel mellem C60 og C64 er, at sadelpind møder sadelpindrøret  for at danne et enkelt stykke. Denne tekniske funktion øger rammens stivhed, mens vægten er lav. Monostay er heller ikke længere lige, men er beregnet til at skabe den bedst mulige limeflade. Det betyder selvfølgelig, at Colnago nu har 14 forskellige sæderør til alle 14 størrelser!

Bundbeslag (bedste skiftende ydeevne)
Designet omkring Colnagos gennemprøvede ThreadFit82.5, som i grunden er en PressFit med flytbare basismuffer, bottom bracket nu mere kompleks end nogensinde. Kabelstyringen, som typisk var en plastikdel, er nu støbt i slangen - for at spare gram såvel som at tilbyde den største mulige radius for den bedste skifteevne. En anden lille detalje er hex-formen på siden af ​​downtube-insertet, hvilket er Colnagos datapunkt for at kontrollere alt under bindingen af ​​rammen og senere QC-processen. En anden slående forskel er den asymmetriske indsættelse af kædelagene, hvor den venstre er meget bredere.

Dækafstand (28mm dæk)
Mens lavere vægt hidtil har været hovedpunktet i den nye ramme, er dækafstanden en anden vigtig faktor, Colnago måtte tage fat på, mens de designede den nye C64.
Rammen har en clearance på 36,5 mm i en 345 mm radius, hvilket betyder at du kan bruge alle 28 mm dæk med god plads. Bremser er begrænsningsfaktoren her, så diskversionen har lidt mere plads.

 

Size - Size
Pccs  - Seat tube length (centre to centre)
Ps - Seat tube length (centre to top)
P - Effective seat tube length
Os - Top tube length
O - Top tube length (horizontal)
Sc° - Seat angle
Scs - Seat cluster offset
C - Chainstay length
A - Front centre
Hs - Height head tube

SLOPING

Size

Ps

Os

Pccs

Scs

Sc°

A

C

Hs

 

P

O

 

Stack

Reach

42s

420

495

395

99

75.49°

580

397

122

 

510

510

 

516

376

45s

450

505

425

108

75.14°

582

399

125

 

515

519

 

524

380

48s

480

520

455

121

74.58°

584

402

127

 

520

530

 

528

383

50s

500

528

475

131

74°

589

405

145

 

540

540

 

547

383

52s

520

538

495

141

73.57°

593

407

163

 

560

550

 

565

384

54s

540

550

515

151

72.83°

596

409

179

 

580

565

 

582

385

56s

560

568

525

156

72.75°

606

412

187

 

600

580

 

591

396

58s

580

578

540

160

72.75°

614

413

204

 

620

590

 

608

401

60s

600

585

554

164

72.75°

649

414

225

 

640

598

 

628

403 


TRADITIONAL SIZE

Size

Pccs

Scs

Sc°

A

C

Hs

 

P

O

 

Stack

Reach

 

53

510

140

74

587

402

128

 

530

537

 

530

383

 

55

530

149

73,57

591

405

149

 

550

545

 

547

384

 

57

550

162

72,83

594

406

162

 

570

560

 

565

386

 

59

570

169

72,75

603

408

184

 

590

577

 

585

395

 

61

580

173

72,75

609

409

200

 

610

586

 

600

399

 

0 stjerner baseret på 0 anmeldelser
Vi vil gerne placere cookies på din computer for at hjælpe os med at gøre denne hjemmeside bedre. Er det ok? Ja Nej Mere om cookies »